سکانس حرکت بسوی تغییر در فیلم در بارانداز(On the Waterfront,1954)

در بارانداز (به انگلیسی: On the Waterfront) نام فیلمی به کارگردانی الیا کازان محصول سال ۱۹۵۴ است که نگاهی با جرأت و انتقادی به فساد در اتحادیه بارانداز هوبوکن نیوجرسی دارد.

فیلمنامه فیلم با اقتباسی آزاد از رویدادهای واقعی نوشته شده است.

داستان

شخصیت اصلی فیلم تری مالوی (مارلون براندو)، یک بوکسور سابق که شغل عجیب و نخاله‌ای دارد و دستورهای جانی فریندلی (لی جی. کاب) را اجرا می‌کند. جانی فراندلی رئیس اتحادیه کارگران بارانداز است که فردی حقه باز و نادرست می‌باشد. چارلی (راد استایگر) برادر تری یکی از اعضای داخلی دار و دسته جانی می‌باشد و بخاطر نفوذ زیاد او تری مورد اعتماد گروه جانی می‌باشد.

حواشی فیلم

 

  • ابتدا قرار بود نام فبلم را «بارانداز» بگذارند اما پس از این که مشخص شد مجموعه تلویزیونی به این نام ساخته شده ترجیح دادند نام فیلم را «در بارانداز» بگذارند.
  • «الیا کازان» بعد از ساخت این فیلم اعلام کرده بود که بزرگترین مشکلش این بود که بازیگرانش را به موقع سر محل فیلمبرداری حاضر کند زیرا به دلیل سردی هوا، همگی آنها از زیر کار درمی‌رفتند!
  • سکانس معروف تری و چارلی در درون تاکسی، برخلاف اعتقاد بسیاری اصلاً فی البداهه اجرا نشده است. ظاهراً اولین بار که براندو و استایگر فی البداهه این سکانس را پیش بردند، «الیا کازان» به قدری عصبانی می‌شود که به ۲ بازیگرش اعلام می‌کند که حتماً باید پایبند به فیلمنامه باشند!
کارگردان الیا کازان
تهیه‌کننده سم اسپیگل
نویسنده باد شولبرگ
بازیگران مارلون براندو

کارل مالدن

اوا ماری سنت

راد استایگر

لی جی. کاب

مارتین بالسام

پت هینگل

موسیقی لئونارد برنستاین
فیلم‌برداری بوریس کافمن
تدوین جین میلفورد

 

سکانس‌های مشابه

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هشت =